Need help?
Frequently Asked Questions
Bestellingen
Om ervoor te zorgen dat artikelen die op verschillende datums geleverd moeten worden correct worden verwerkt, kunt u tijdens het bestellen in de winkelwagen bij de referenties aangeven welke artikelen wanneer geleverd moeten worden. Vermeld hierbij de artikelcode en de gewenste leverweek.
Mocht het voorkomen dat u artikelen heeft die op verschillende datums geleverd moeten worden, verzoeken wij u meerdere bestellingen te plaatsen. Bijvoorbeeld: als uw totale bestelling uit 6 artikelen bestaat, waarvan 2 artikelen in week 11 en 4 artikelen in week 12 geleverd moeten worden, maak dan twee aparte bestellingen.
Om je bestelling te ontvangen, moet je franco zitten. Wij leveren binnen Nederland franco bij een bestelling vanaf €750,- excl. BTW. Dit betekent dat er geen extra verzendkosten zijn. Als je geen levering ontvangt, kan het zijn dat je bestelling niet aan de franco-voorwaarde voldoet.
Mocht je er toch voor kiezen om de bestelling te willen ontvangen komen hier €55,- euro verzendkosten bij. Klik hier om ons via e-mail te informeren.
Op de specificatiepagina van elk artikel vindt u een kopje met 'specificaties'. Hierin staat onder de product details vermeld of het artikel nog gemonteerd dient te worden of al gemonteerd in de doos zit.
Sommige van onze producten zijn enkel beschikbaar op bestelling. Op de product pagina kunt u dit zien door het kopje "Product op bestelling" Wat dan zichtbaaar is.
Wilt u het product bestellen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier, of contacteer het sales team hier
Verzending & bezorging
Voor de eerste levering binnen Nederland is het noodzakelijk om vooraf te betalen. Daarna werken wij met een betalingstermijn van 8 dagen. Wij leveren binnen Nederland franco vanaf €750,- ex. Dit betekent dat er geen extra kosten zijn voor verzending.
Voor leveren in België geldt een Franco lever bedrag van €1.500,-ex en buiten NL dient er vooraf betaald te worden.
Nederland:
Voor de eerste levering binnen Nederland is het noodzakelijk om vooraf te betalen. Daarna werken wij met een betalingstermijn van 8 dagen. Wij leveren binnen Nederland franco vanaf €750,- ex. Dit betekent dat er geen extra kosten zijn voor verzending.
België:
Voor leveren in België geldt een Franco lever bedrag van €1.500,-ex en buiten NL dient er vooraf betaald te worden.
Elke week starten we met het printen van bestellingen op woensdag om 12 uur. Alle orders die voor woensdag 12 uur binnen zijn en voldoen aan het franco bedrag (€750,- ex) worden dan afgedrukt. Op donderdag en vrijdag worden de pallets gebouwd en op maandag gaan ze mee op transport. De leverdag hangt af van de postcode van het leveradres. We hebben vaste leverdagen, zodat u weet wanneer de orders binnenkomen. U ontvangt per mail een pakbon zodat u weet wat u gaat ontvangen. Als er bestelde artikelen niet op de pakbon staan, zijn deze niet op voorraad en blijven deze in backorder staan.
Op onze website kunt u zelf controleren of producten op voorraad zijn en de eventuele levertijd. U kunt inloggen op uw account en alles inzien, zoals uw bestelhistorie, facturen enz. (zie het profiel icoontje rechts in de bovenhoek, of de drie streepjes links boven op uw telefoon).
Zit u niet aan het franco leverbedrag en wilt u toch geleverd krijgen, dan zijn de kosten daarvan binnen Nederland €55,- per pallet. Informeer ons daarover via administratie@benoa.nl. Bij eventuele retourartikelen stuurt u duidelijke foto's met omschrijving van de klacht inclusief productnummer naar service@benoa.nl. Daar wordt het in behandeling genomen.
Het is mogelijk om producten af te halen bij onze vestiging. Als u ervoor kiest om af te halen tijdens het bestelproces, ontvangt u een korting van 2%.
Voor afhalen geldt: als u vóór 12:00 op dag ‘A’ bestelt, kunt u de bestelling vanaf 10:00 op dag ‘B’ afhalen bij onze vestiging. Dit is handig als u het product snel op voorraad wilt hebben of als u het franco orderbedrag niet haalt en geen transportkosten wilt betalen.
Voor dropship orders geldt; ’A’ voor ‘C’.
Bestellingen kunnen op dag ‘A’ worden doorgegeven tot 15:00. Verladingen door de transporteur op dag ‘B’ vanaf 10:00.
Levering bij de klant op dag ‘C’ (of ‘D’, afhankelijk van de gekozen transporteur).
Producten
Op de cataloguspagina ziet u direct of een product beschikbaar is. Dit wordt aangegeven met een badge in de rechterbovenhoek waarop 'Op voorraad' staat. Wanneer een item op voorraad is, bedraagt de levertijd 2 weken. Als een item niet op voorraad is, staat de geschatte levertijd op de productpagina vermeld. Houd er rekening mee dat deze levertijd kan afwijken.
Als een product niet meer op de website staat, kan het zijn dat het permanent uit de collectie is. Onze vertegenwoordigers proberen tijdig de uitlopende producten te communiceren. Het kan ook een seizoensgebonden product zijn dat terugkomt met het volgende seizoen.
Onze meubels hebben door hun hoge kwaliteit weinig verzorging nodig. Algemene verzorgingsinstructies zijn te vinden op de productpagina van elk meubelstuk.
Op de specificatiepagina van elk artikel vindt u een kopje met 'Specificaties'. Hierin worden onder de productdetails vermeld onder 'colli' uit hoeveel pakketten de zending van dit product zal bestaan.
account
Klik op het persoons icoon in de rechterbovenhoek van het scherm. Onder 'Hoofdadres', klik op de knop 'Beheren' om uw gegevens te wijzigen.
Klik hier om naar de pagina te gaan waar u uw wachtwoord kunt herstellen. Volg de instructies op de pagina om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Wij waarderen persoonlijk contact en zouden het op prijs stellen als je ons hiervan op de hoogte brengt. Je kunt het volgende doen:
Neem telefonisch contact op met je vertegenwoordiger.
Of klik hier om ons via e-mail te informeren.
Om ons systeem zo zuiver mogelijk te houden zijn we aan het kijken naar wie wel en wie geen gebruik maakt van zijn account.
U maakt niet of nauwelijks gebruik van uw account en zullen we deze gaan deactiveren. Er bestaat altijd de mogelijkheid om het account weer te activeren want u blijft gewoon in ons systeem staan.
Als u uw account weer wilt activeren dan kunt u ons zelf een e-mail sturen. Of klik direct hier om ons via e-mail te informeren.
Overige vragen
Is de order niet compleet geleverd bij je? Heel vervelend. We lossen het graag dan ook zo snel mogelijk voor je op. Om dit te realiseren verzoeken we je om mancomeldingen door te geven binnen 48 uur na levering. Bij meldingen na 48 uur kan er helaas geen aanspraak meer worden gemaakt op een creditnota.
Is een artikel daadwerkelijk niet in orde, dan stuurt u als dealer duidelijke foto's van het beschadigde item naar service@benoa.nl met een artikelnummer erbij. Wij beoordelen of het item niet in orde is en sturen u dan een retourformulier toe. Plak dit op de doos anders kunnen wij het niet retour nemen.
Mits voorradig nemen wij bij de eerstvolgende levering een nieuw artikel mee voor omruiling. Bij levering van het nieuwe item wordt deze ook weer in rekening gebracht. Zodra het retourartikel terug in ontvangst is genomen, wordt het gecrediteerd.
Let op dat het item in dezelfde doos terugkomt en dus rekening houdt met het openen ervan.